راهنما و مشخصات صندل زنانه مناسب

صندل زنانه و دخترانه شیک مجلسی طبی

صندل زنانه

صندل ممکن است از چرم، پلاستیک، چوب یا مواد دیگر ساخته شود، بندهای این کفش در پشت پا یا میان انگشتان قرار می‌گیرد. صندل زنانه – صندل مجلسی – صندل طبی – صندل دخترانه – تولیدی صندل زنانه

این پای افزار در دو نوع پاشنه بلند و پاشنه کوتاه طراحی و تولید می‌شود، در حال حاضر هم صندل به عنوان پوششی باز، نیمه‌باز و خنک مورد توجه اقشار مختلف جامعه اعم از زنان، مردان و کودکان قرار گرفته است.

خصوصیات صندل زنانه

میزان پوشش صندل: پوشیدن تمام قسمت‌های پا مثل: کف، جلو، انگشتان، پاشنه و روی پا با هدف محافظت از آن، از ویژگی‌های یک صندل خوب است. صندل زنانه

بندهای محافظ: تعدد و فراوانی بندهای محافظ، تعادل پا را در صندل حفظ می‌کند و مانع حرکت پا به جلو و عقب می‌شود،

این بندها باید به گونه‌ای باشند که به پا فشار نیاورند و باعث تاول یا زخم نشوند. تولیدی صندل زنانه

زیره و کفی: توجه داشته باشید که زیره و کفی سفت ممکن است به پا آسیب برساند،

بهتر است این قسمت از صندل نرم و منعطف باشد و به آسانی خم شود. البته یادتان باشد که نرمی زیاد هم در کف پا ایجاد درد می‌کند.

صندل زنانه – صندل طبی

انعطاف پذیری صندل: همان‌طور که گفته شد، نرمی و خم شدن صندل که بیانگر انعطاف آن است حائز اهمیت است،

زیره‌ ی چرمی محافظ مناسبی برای پای شماست و انعطاف قابل توجهی هم دارد.

سایز صندل: هنگام انتخاب اندازه‌ی صندل، علاوه بر طول پا، عرض و قوس آن را هم در نظر داشته باشید،

احساس سبکی و راحتی در صندل به منزله‌ی انتخاب درست است. صندل دخترانه

جنس صندل: دوام، زیبایی و گرفتن عرق و بوی پا، خصوصیاتی هستند که چرم را به عنوان جنسی بی بدیل برای تولید صندل، معرفی می‌کند،

در ساخت صندل چرمی هم از چرم طبیعی و هم از چرم مصنوعی استفاده می‌شود،

گرچه چرم مصنوعی ارزان‌تر است ولی در شرایط نگه‌داری درست، می‌تواند با چرم طبیعی رقابت کند. صندل مجلسی

صندل زنانه – تولیدی صندل زنانه

پاشنه‌ی صندل: فشار به کف پا و انتقال آن به پنجه، به خاطر پاشنه‌ی بلند صندل است،

این فشار عوارضی مانند: انحراف انگشتان، میخچه، تاول و درد کمر را به همراه دارد، توصیه می‌شود پاشنه‌ی صندلی که شما بانوان محترم انتخاب می‌کنید، بیشتر از ۳ سانتی‌متر نباشد.

پوشیدن جوراب: جوراب به عنوان حائلی بین پا و بندهای صندل، ضمن جلوگیری از تاول و آسیب، عرق و رطوبت را جذب و پا را خنک نگه می‌دارد.

خانم‌های دیابتی و صندل: به خاطر زخم و آلوده شدن پا، پیشنهاد می‌گردد خانم‌های دیابتی دور خرید و پوشیدن صندل را خط بکشند.

صندل لاانگشتی: استفاده از این نوع صندل توصیه نمی‌شود زیرا بند آن با قرار گرفتن بین انگشت شست و انگشت دوم، ممکن است سبب زخم شدن و عفونت انگشتان شود.

قوس کف پا: طراحی صندل باید به گونه‌ای باشد که کف پای شما را حمایت کند،

این قابلیت خستگی، گرفتگی عضلات و بروز تاول را کم می‌کند. معمولا قسمت میانی صندلی مرغوب، ضخیم‌تر است.

صندل مجلسی

یک صندل خوب باید هرگونه مشخصاتی که باعث شود فرد در زمان راه رفتن احساس راحتی کند را برآورده سازد.

بنابراین، بهتر است رویکرد خود را به سمت کیفیت صندل تغییر دهید و تنها به قصد جذابیت و شیک بودن سراغ آن نروید صندل دخترانه

راحتی: وقتی درباره راحتی صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم بگوییم که هر عامل یا مشخصه‌‌ای از صندل که باعث شود در زمان استفاده به خوبی از پاها مراقبت کرده و مشکلی را ایجاد نکند،

یک صندل مناسب است. داشتن چنین پاپوشی، باعث می‌شود فرد احساس راحتی بیشتری کند،

به طوری که او از پوشیدن کفش‌های خود در طول روزهای گرم تابستان لذت فراوانی خواهد برد. ناگفته نماند، صندل مدل لاانگشتی» کمترین و «صندل‌ طبی» بیشترین راحتی را فراهم می‌کنند.

صندل مجلسی – صندل طبی

وزن: صندل خوب به عنوان یک پاپوش زنانه باید دارای حداقل وزن ممکن باشد.

در واقع، صندل‌ها به دلیل آنکه کمترین سطح پوشش را دارند و تنها از چند بَند و تسمه تشکیل شده‌اند، به طور معمول وزن کمی دارند.

با این حال، اگر به هر دلیلی احساس کردید صندل سَبک نیست، بهتر است از خرید آن صرفه نظر کنید. تولیدی صندل زنانه

انعطاف‌پذیری: تطبیق‌پذیری بسیار مهم است، به این معنا که صندل باید دقیقاً در راستای فیزیک پا طراحی شده باشد.

در واقع با هر بار قدم زدن، صندل باید به خوبی با فرم پای شکل بگیرد.

در هنگام راه رفتن به جلو، پنجه پا زاویه‌دار شده و پاشنه به بالا می‌آید، در این حالت صندل باید به قدری منعطف باشد که به فرم پا درآمده و نسبت به تغییر شکل مقاومت نکند.

عملکرد: تنها با چند گام پیاده‌روی می‌توان عملکرد صندل را مورد بررسی قرار داد، به این معنا که کفش باید نرم، راحت و منعطف باشد.

در واقع، عملکرد صندل خوب به حمایت از قوس پا، پهنای بَند و عدم ایجاد حساسیت پوستی مرتبط می‌شود.

معمولاً کف صندل‌های زنانه کاملاً تخت است، ولی پُرشدن گودی کف پا می‌تواند به سلامت پاها کمک زیادی کند. همچنین اگر پهنای (عرض) بَندهای صندل بیشتر باشد، حفاظت از پا و راحتی در زمان راه رفتن افزایش می‌یابد. صندل دخترانه

صندل طبی

ظاهر: زیبایی و شکیل بودن صندل رابطه مستقیمی با جذابیت ظاهری زنان دارد. بسیاری از بانوان و دختران برای سِت کردن کفش با نوع پوشش خود، به دنبال جدیدترین مدل‌های صندل زنانه می‌روند.

همچنین نوع صندل نیز در این مورد مهم است، برای مثال، صندل مجلسی با صندل روزمرهِ از نظر ظاهری و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

صندل مجلسی، پاشنه بلند دارد و برای مراسم و مهمانی‌ها مناسب است، ولی صندل روزمره دارای زیره تخت بوده و برای استفاده معمول عالی است.

لغزش: در صورتی‌که کف پا به دلیل عرق کردن مرطوب شود، امکان لغزش پا درون صندل وجود دارد.

صندل خوب باید به خوبی رطوبت را جذب کرده و باعث عدم لغزش پا شود.

اگر جنس صندل و کفی آن از پلاستیک ساخته شده باشد، عرق کردن پا اجتناب‌ناپذیر است. حتماً به دنبال مدل‌هایی باشید که از «چرم طبیعی» ساخته شده باشند.

لغزش پا درون صندل باعث ایجاد ناراحتی، درد و مشکل در راه رفتن می‌شود. تولیدی صندل زنانه

صندل مجلسی

دوام: عمر صندل چقدر است؟ آیا فقط با چند بار پوشیدن پاره می‌شود؟ آشکار است که صندل خوب باید بتواند تا چندین سال به خوبی کار کند.

در این بین، صند‌ل‌های ساخته شده از چرم طبیعی، با استفاده روزانه و حتی با راه رفتن در زمین‌های ناهموار نیز تا سال‌ها کار خواهند کرد.

یقیناً شما صندل تابستانه خود را در تمام روزهای گرم سال به پا خواهید کرد، بنابراین بهتر است به دنبال خرید صندل چرمی باشید.

صندل طبی – تولیدی صندل زنانه

قابلیت تنظیم: صندل زنانه خوب باید دارای ویژگی مهمی همچون «تنظیم اندازه» باشد. این مورد اغلب در همه صندل‌ها با مدل‌های مختلف یافت می‌شود.

به این صورت که معمولاً از طریق قفل (سگک) یا به صورت بَندی، پا درون صندل محکم می‌شود. مدل‌های قفلی دارای تعداد سوراخ‌های بسیاری برای تنظیم اندازه هستند،

مدل ها بَندی به این صورت است که بَند صندل دورتادور مچ پا پیچیده و سفت می‌شود. از نظر میزان راحتی این دو مدل تفاوتی با یکدیگر ندارند، بنابراین می‌توان براساس زیبایی و جذابیت هر کدام را بر حسب علاقه انتخاب کرد. تولیدی صندل زنانه

صندل دخترانه

سایز: اندازه و به اصطلاح فیت بودن صندل نسبت به شکل پا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر صندل بیش از حد بزرگ باشد، شما در هنگام راه رفتن مجبور هستید پاهای خود را به جمع کنید، بالعکس اگر سایز صندل کوچک باشد،

شما مجبور به کشیدن پاهایتان می‌شوبد. صندل تنگ باعث فشار مضاعف به پا و صندل بزرگ به لغزش پا درون کفش منجر می‌شود. بنابراین، لازم است سایز صندل دقیقاً به اندازه پا باشد و شما به راحتی بتوانید در قسمت پنجه، کناره‌های انگشتان پا و ناحیه‌ای که بَند صندل را روی مچ سفت می‌کنید، احساس راحتی کنید.

نرم بودن: یکی دیگر از ویژگی های صندل زنانه خوب میزان نرمی آن است.

به عبارتی، آیا بَندهای صندل نرم هستند؟ و یا با هر بار استفاده پاهایتان تاول می‌زند؟

لازم است هر یک از بَندها نرم باشد، این مورد به جنس و متریال صندل بستگی دارد. حتی برخی از صندل‌ها دارای پَدهایی هستند که به افزایش نرمی بندها کمک می‌کنند. با این حال، همانطور که در بالا بیان شد، چرم طبیعی بهترین متریال ساخت صندل است. صندل دخترانه

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟ صندل زنانه

پوشیدن صندل نامناسب باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قوس کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود بنابراین پیش از خریدن صندل به این نکات دقت کنید :

پوشش جلو صندل

برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد . یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت نماید.

بندهای محافظ صندل

برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.

بند محافظ در پشت پا

صندل هایی را انتخاب کنید که بند محافظ در پشت پا داشته باشد و همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است بندهای روی کفش نیز پهن و محکم باشند تا از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری گردد.

زیره صندل

زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب رساند بلکه باید آن قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود. تولیدی صندل زنانه

بهترین زیره صندل

زیره هایی با جنس چرم بهترین انتخاب برای کف صندل است که در عین حال که نرم و انعطاف پذیر است از پا هنگام پیاده روی و هنگام رانندگی محافظت می کند. صندل دخترانه

جنس کف صندل باید طوری باشد که در فصل تابستان ، گرمای زمین را به پا منتقل نکرده و پا را نسوزاند.

زیره های لاستیکی به دلیل اینکه در سطوح خیس لیز می خورند و سبب زمین خوردن فرد می شوند، مناسب نیستند.

اندازه صندل

در انتخاب سایز صندل طول پا و عرض، قوس و فعالیت هایی که شما انجام می دهید نقش مهمی دارد پس هنگام خرید فقط صندل را بر حسب سایز پا خرید داری نکنید و دقت کنید که چقدر در صندل احساس راحتی و سبکی می کنید. صندل طبی

بهترین جنس برای یک صندل

چرم طبیعی و مصنوعی بهترین جنس برای یک صندل است که هم زیبا و هم با دوام است و بوی عرق هم نمی گیرد. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم طبیعی است . صندل مجلسی

پاشنه صندل

صندل هایی که پاشنه اش بلندتر از ۳ سانتی متر باشد را نخرید زیرا سبب وارد شدن فشار به کف پا و انتقال این فشار به پنجه و انگشتان پا و سپس بیرون زدن انگشتان از ناحیه مشخص صندل شده و موجب آسیب و زخم در انگشتان پا می شود

و عوارضی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهای کمر، زانو و پاشنه پا را به وجود می آورد.

باید و نباید هایی در مورد خرید صندل – صندل دخترانه

  • هنگام خرید صندل به زیبایی و راحتی آن توجه کنید.
  • برای خرید یک صندل، مبلغ زیادی را هزینه نکنید.
  • صندل های پاشنه دار برای خانم های کوتاه قد مناسبند اما نباید پاشنه صندل بیش از ۳ سانتی متر باشد.
  • هنگام استفاده از صندل به زیبایی و آراستگی پا ها و ناخن ها یتان و رعایت نکات بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید تا صندل هایتان جلوه زیباتری پیدا کنند.
  • صندل مناسب پای شما صندلی ست که تمامِ پا را پوشش دهد و کف پا، پشت و جلوی پایتان در صندل آسان و آسوده باشد. صندل طبی

 

فروشگاه کفش  –  فروش عمده  –  اینستاگرام

mr shams
ارسال دیدگاه